Projecten klas 1

In klas 1 op het Dominicus ga je elke week een middag aan de slag in een supergaaf project. Hieronder vind je een aantal projecten die worden aangeboden. Welk project zou jij kiezen?

Useless Box

26 augustus 2019

Programmeren speelt een grote rol in de huidige maatschappij. Denk maar aan videogames of aan slimme meters en regelsystemen die overal aanwezig zijn. In dit project zet je (letterlijk) op speelse wijze de eerste stappen in het programmeren.

Je gebruikt daarvoor de gebruiksvriendelijke programmeertaal 'Scratch'. Door voorbeeldspelletjes na te bouwen en groepsopdrachten uit te voeren leer je spelenderwijs hoe je dingen, zoals computerchips, kunt programmeren. Als onderdeel van dit project bezoek je ook een zeer succesvolle Nijmeegse chipfabrikant. Het einddoel is het werkend krijgen van een variant op de zogenaamde 'Useless box' waar jij je creativiteit helemaal op los kunt laten. 
Terug naar overzicht

De Odysse

Zit je op het gymnasium, dan zijn er voor jou ook nog speciale projecten: de Odyssee. Deze projecten krijg je tijdens een deel van je maatwerkuren. In onderstaande folder lees je hierover meer.

Klik op de afbeelding 

Programma klas 1

Wil je nog meer weten over hoe het programma van klas 1 eruit ziet? Bekijk onderstaande flyer door op de afbeelding te klikken.