Alle wegen leiden naar het Dominicus

11 april 2019

Tentoonstelling in bibliotheek De Mariënburg en op het Dominicus College

Sinds 2014 krijgen leerlingen uit de 2e en 3e klas van onze school bij het vak tekenen de opdracht om hun dagelijkse route naar school in beeld te brengen. Over die dagelijkse tocht kan van alles verteld worden: Wat zie je onderweg? Wat gebeurt er of wat gebeurt er juist niet? Wat ruik je? Hoe lang duurt de rit of hoelang duurt dat specifieke deel van de route en met wie reis je samen?

De tekeningen van de beeldende kunstenaar Jan Rothuizen dienden als bron van inspiratie voor leerlingen om vervolgens zelf met teksten en tekeningetjes de route naar school in beeld te brengen. In de tentoonstelling OP WEG NAAR SCHOOL in bibliotheek De Mariënburg Nijmegen en op school zijn enkele van de vele highlights van de afgelopen jaren te zien tot en met 29 april.

Yana Leseman (3G)