Art Battle

3 juli 2018

De ArtBattle is een wedstrijd voor eindexamenleerlingen Beeldende Kunst en Vormgeving. Alle scholen in Nijmegen kunnen eraan meedoen. Per onderwijssoort (vmbo-t, havo en vwo) wordt een winnaar geselecteerd. Elk jaar wordt de ArtBattle op een andere school georganiseerd en dit jaar was Dominicus College de gastlocatie voor de tentoonstelling.

De jury -Bert Velthuis, Marja Alofs en Henning Waldhauer- was lovend over de werken en over de gehele tentoonstelling. Het werk van Jeran is geïnspireerd op het schilderij van Picasso, Les Demoiselles d'Avignon uit 1907, een schilderij dat vriend en vijand uit die tijd verbaasde. Het was tevens een van de examenthema's van het CPE van 6 vwo, dit jaar. Volgens de jury "heb je lef om dit beroemde schilderij op deze wijze visueel te benaderen".