Daniel Stueffer (6V) naar ICYS in Belgrado

15 mei 2018

Daniel Stueffer (6V) kreeg als beloning voor het behalen van de Van Melsen Profielwerkstukprijs van 19 t/m 25 april een reisje aangeboden naar het ICYS ( International Conference of Young Scientists)  in Belgrado. Ook hier viel hij in de prijzen.

De ICYS is een conferentie waarbij dit jaar 32 landen betrokken waren. Van elk van deze landen waren meerdere leerlingen aanwezig die onderzoek hebben gedaan binnen één van deze categorieën: physics, mathematics, computer sciences, engineering, environmental sciences en life sciences. Alle leerlingen moesten een presentatie houden en een poster maken die vervolgens ook gepresenteerd moest worden. Natuurlijk allemaal in het Engels.

Daniel won hierbij een zilveren medaille voor zijn presentatie en een gouden medaille voor zijn poster gekregen binnen de categorie Natuurkunde. Tijdens de conferentie was voldoende tijd om Belgrado en omgeving te verkennen en werden verschillende excursies georganiseerd. Zo bezocht hij het Nikola Tesla museum, de blauwe trein van Tito en de Avala berg. Verder was er veel gelegenheid om leerlingen uit andere landen te ontmoeten.