Oud-leerlingen

Rhea Elise Khoeblal

Leerling in: 2006

Anno 2018: pianiste

Na zes schooljaren op de afdeling Monnikskap van het Dominicus College gaat Rhea naar de Radboud Universiteit. Daar start ze met maar liefst twee opleidingen: internationale economie én klassieke talen. Na de propedeuse verruilt ze klassieke talen voor Ontwikkelingsstudies. Tijdens haar studie geeft Rhea bijlessen en als ze afgestudeerd is, start ze met haar eigen bijlesbureau: ze helpt studenten vooral met statistiek. Daarnaast zet ze in 2014 het project ‘Buiten spelen’ met het onderdeel ‘Openluchtpiano’s’ op, waarbij op openbare plekken in allerlei steden piano’s voor algemeen gebruik worden geplaatst.

Rhea heeft muziek tot dan toe altijd als hobby gehad, maar ze merkt dat haar openbare optredens ook als werk kunnen dienen. Zo ontstaat het idee voor haar eigen mobiele piano, waarmee ze nu al enkele jaren in het centrum van Nijmegen optreedt. Met veel succes: niet alleen kreeg ze de kans om haar eigen album op te nemen, ook wint ze in januari 2018 dankzij haar bezigheden de titel ‘Nijmegenaar van het jaar’!
Meer horen van Rhea? Ga naar haar YouTube-kanaal: www.youtube.com/RheaElise