Oud-leerlingen

Tessa Ennik

Leerling in: 2004

Anno 2017: Arts in opleiding tot neuroloog

Eind derde klas al een studierichting kiezen? Dat kwam voor mij nog veel te vroeg. Ik koos voor een breed vakkenpakket: het profiel Natuur en Gezondheid met economie. Daar kon ik alle kanten mee op! Een vriendin van mij was de dochter van de dorpshuisarts. Zij wist al wél wat ze later wilde worden. Dus liep ik ook een keer een dag met een student geneeskunde mee. Dat leek mij ook wel wat!  Waarom neurologie? De logica spreekt me aan. Aan de hand van klachten en symptomen kun je achterhalen waar in het zenuwstelsel het probleem zit. De werkdruk en de onregelmatige diensten zijn vervelend, maar gelukkig staat daar veel moois tegenover! Mijn werk is gevarieerd, ik heb veel contact met mensen en ik zit niet van negen tot vijf weggestopt achter een beeldscherm. Bovendien kun je patiënten echt helpen!

Na het Dominicus College ging Tessa Ennik geneeskunde studeren aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Ze studeerde cum laude af. Vervolgens heeft ze als basisarts anderhalf jaar gewerkt op de afdeling neurologie in Arnhem. Daarna kon ze in Rotterdam haar opleiding tot neuroloog starten.