Oud-leerlingen

Mike Beumer

Leerling in: 2007

Anno 2017: Piloot bij KLM

Waarom ik piloot wilde worden? Het klinkt natuurlijk als een naïeve jongensdroom! Maar mijn vader is piloot, dus ik wist dat zo’n droom werkelijkheid kon worden. Na vier jaar op chartervluchten te hebben gevlogen, kon ik aan de slag bij KLM. Nadelen aan het beroep? Die zijn er eigenlijk niet! Ik mis weleens feestjes en verjaardagen, omdat ik niet op korte termijn vrij kan krijgen. Dat vind ik jammer, maar er staat zoveel leuks tegenover! Na vier dagen werken ben ik drie dagen echt thuis en ik heb veel verschillende collega’s. Verder heb ik af en toe tijd om in Europa een stad te bekijken. Zo kon ik laatst in Genève een grote autoshow bezoeken. Dat zijn de krenten in de pap!

Mike Beumer is na het vwo met profiel Natuur en Techniek naar de KLM Flight Academy gegaan. Hierna heeft hij vier jaar als piloot op chartervluchten gevlogen. Vervolgens kon hij als piloot starten bij KLM.