Oud-leerlingen

Corné Peters

Leerling in: 1988

Anno 2018: eigen adviesbureau Plan C

In 1981 begon Corné zijn middelbareschooltijd aan het Dominicus College. Hij volgde de richting die toen ‘atheneum alfa’ heette, waarbij hij talen, wiskunde en economie in zijn pakket had. Corné vond het Dominicus altijd een warme school, overzichtelijk, met goede docenten en veel vrijheid. Het AC organiseerde ook toen al allerlei activiteiten, onder de naam AC-DC.

Na zijn schooltijd begon Corné aan een studie bestuurs- en beleidswetenschappen op de Radboud Universiteit en studeerde uiteindelijk af in Tilburg, in de richting arbeidsbemiddeling. Van daaruit kwam hij terecht in banen die te maken hadden met re-integratie, HR-advies en interim-management. In 2004 zette hij zijn eigen bureau op. Wat zijn werk zo leuk maakt: de mens in relatie tot zijn werk en de hulp bij het vinden van werk dat anders is of beter bij iemand past.
Corné bleef nog lang verbonden aan het Dominicus: beide kinderen gingen ook naar onze school. Inmiddels zijn ook zij afgestudeerd en denken ze als gezin met een goed gevoel terug aan ‘hun’ Dominicus!