Leerlingenraad

Praat je graag mee over wat er op het Dominicus gebeurt? Misschien is de Leerlingenraad wat voor jou. Die raad komt op voor de leerlingen. Dat doen ze door te praten met de leiding van de school. De Leerlingenraad praat over allerlei onderwerpen. Het gebouw, natuurlijk het onderwijs en de regels op school. Te veel herrie op de gang? Weinig ruimte in de fietsenstalling? Te moeilijke toetsen bij Engels? In de Leerlingenraad kun je het erover hebben.

De school heeft een algemene Leerlingenraad voor alle afdelingen (havo, vwo en Monnikskap). Dat vinden we belangrijk. Zo blijf je goed op de hoogte van wat er speelt in de school en kun je onderwerpen bespreken die belangrijk zijn voor de hele school. Naast de algemene Leerlingenraad heeft de Monnikskap ook nog een eigen leerlingenraad; hier bespreken de leerlingen de onderwerpen die in het bijzonder belangrijk zijn voor de leerlingen op deze afdeling.

Meer weten, of wil je zelf graag in de Leerlingenraad? Je kunt ons mailen via leerlingenraad@dominicuscollege.nl.

Rechten en plichten

Wat zijn jouw rechten en plichten op het Dominicus? Lees het in het leerlingenstatuut.