Over het Dominicus College

Wijs de wereld in

Dominicus, oprichter van de Dominicaner Orde en de naamgever van de school, stuurde in de 13e eeuw zijn leerlingen de wereld in om hun wijsheid te delen en om zelf wijzer te worden. Het Dominicus College, opgericht in 1856, heeft deze opdracht ter harte genomen. Ben je nieuwsgierig en leergierig, ben je geïnteresseerd in wat er in de wereld en in je eigen omgeving gebeurt? Dan zit je goed op het Dominicus College. Onze docenten maken je wegwijs in het verleggen van je grenzen. Je wordt gestimuleerd de wereld om ons heen te onderzoeken. Met aandacht en respect leer je jezelf en andere mensen beter te begrijpen. Het maakt je verdraagzaam en het helpt je om goed samen te werken met anderen. Nu hier, later daar. Daardoor bereik je meer én maak je echte vrienden.

Verleg je grenzen!

Leren begint bij nieuwsgierigheid, daarmee haal je het beste uit jezelf. Op het Dominicus College krijg je kansen om je grenzen te verleggen en persoonlijke topprestaties te leveren. Met maatwerk en flexibiliteit in onze programma’s sluiten wij aan bij jouw talent. We bieden keuzes, doen mee aan samenwerkingsprojecten en introduceren nieuwe vakken. We organiseren buitenschoolse activiteiten, verre reizen en halen de wereld in de school. Onze docenten willen het beste voor jou, met boeiend onderwijs van deze tijd.

Je doet er toe!

We zijn een warme, kleinschalige school waar we elkaar kennen. Op het Dominicus College doe je er toe. We werken graag in een positieve sfeer en gaan respectvol met elkaar om. We willen dat je met veel plezier veel leert. Onze docenten helpen je daarbij. Op onze school leer je ook jezelf en andere mensen beter te begrijpen. Ook als ze er heel anders uitzien dan jij, of heel anders denken. Dat maakt je verdraagzaam. Het helpt je om goed samen te werken met anderen. Nu op school, maar ook later op je werk. Daardoor bereik je meer én heb je meer plezier.

Je weet waar je aan toe bent!

Het Dominicus is al vanaf 1856 een betrouwbare school waar je goed onderwijs krijgt. Daar zijn we trots op. Leren gaat beter als je weet waar je aan toe bent en als je je veilig voelt. We zijn een overzichtelijke school, dat helpt. We hebben duidelijk regels en heldere afspraken, dat werkt wel zo prettig. Van het Dominicus College kun je op aan.