3e prijs voor Disco Schoen bij ontwerpwedstrijd

29 mei 2018

Stieneo (Stichting Industrieel Erfgoed Nijmegen e.o.) heeft 2018 uitgeroepen tot het jaar van de Nijmeegse schoenenindustrie. Ter gelegenheid daarvan hebben zij een ontwerpwedstrijd georganiseerd voor alle middelbare scholieren uit Nijmegen e.o.

Een jury bestaande uit de schoenontwerper Jan Jansen, de directeur Nimco, Max Krol en de Nijmeegse wethouder Ben van Hees, kozen de mooiste schoen. De jury lette op originaliteit, vormentaal, materiaalkeuze en materiaalgebruik.

De "Disco Schoen", de schoen die tijdens de Universum-module "Onderzoeken en Ontwerpen" door de leerlingen: Gijs Winkels, Alex Poels, Doua Oucher, Timo Kregting en Kim Hermkens (3A1) werd ontworpen heeft de derde prijs gewonnen. De Disco Schoen is tot eind juli te zien in het Nijmeegs Huis van de Geschiedenis.