Kasper van Erp (2A2) wint Junior Wiskunde Olympiade

8 oktober 2018

In het laatste weekend van september heeft Kasper van Erp uit klas 2A2 de Junior Wiskunde Olympiade gewonnen. Dit betreft een landelijke wiskundewedstrijd voor leerlingen uit klas 2 en 3 die vorig schooljaar, als eerste- of tweedeklasser, zeer goed hebben gescoord op de Kangoeroewedstrijd (ook een landelijke wiskundewedstrijd).

Van de te behalen 40 punten wist Kasper maar liefst 33 punten te scoren; een fraaie prestatie! Maar wat wellicht nog knapper is, is dat hij als tweedeklasser het beter heeft gedaan dan alle deelnemende derdeklassers, terwijl zij een jaar langer wiskunde hebben gehad op de middelbare school!