Leerlingen Dominicus College winnen prijzen op MUN 2018

20 april 2018

Op 20 april vond de jaarlijkse conferentie in het kader van Modelling United Nations plaats. Tijdens deze conferentie speelden meer dan 200 leerlingen van verschillende middelbare scholen in Nederland VN-vergaderingen na. Aan alle leerlingen was vooraf een land toebedeeld dat zij representeerden in een vergadering waarin actueel onderwerp centraal stond. Onderwerpen dit jaar waren onder andere de ontbossing van de aarde, slavernij in Libië en de vervolging van christenen in Noord Korea. Het doel van de verschillende vergaderingen die volgden was het zelfde: komen tot een resolutie om het probleem op te lossen.

Aan het einde van de conferentie zijn ook prijzen uitgereikt. Voor onze school waren er prijzen voor:

Hajar Rotbi, diplomatic award [1e prijs]
Joanne Castillo Guerra, diplomacic Award [1e prijs]
Max Hoogboom, diplomatic Award [1e prijs]
Jakka Chang, outstanding delegate [2e prijs]
Sander Elemans, outstanding delegate [2e prijs]
Roderick Gramser, outstanding delegate [2e prijs]
Thom van Rijswijk, outstanding delegate [2e prijs]

Als klap op de vuurpijl, voor het vierde jaar achter elkaar, won onze delegatie ook de prijs voor beste delegatie [small delegation]. Hulde voor het team!