Diploma-uitreiking Excellentieprogramma ‘Een machtig avontuur’

4 april 2019

Dinsdag 2 april ontvingen 16 leerlingen van verschillende scholen aan de Radboud Universiteit hun diploma ter afsluiting van hun deelname aan het Pre University Programma ‘Een Machtig Avontuur’. Hierbij waren ook drie leerlingen van onze school. Anderhalf jaar lang gingen Renske Janssen, Stijn Brugman en Joanne Castillo Guerra uit 6 vwo elke dinsdagmiddag naar de universiteit om daar colleges te volgen in verschillende deelgebieden van de natuurwetenschappen. Docenten van de universiteit en docenten van verschillende scholen verzorgden samen het programma.

De uitreiking begon met een welkomstwoord van prof. Sijbrand de Jong, waarna prof. Ronald Kleiss een interessant mini-college gaf over de werking van de slinger van Foucault. Deze slinger is te bewonderen in de ontvangsthal van het Huygensgebouw van de faculteit. Voordat de leerlingen uit handen van prof. de Jong hun diploma mochten ontvangen, vertelde een van de cursisten over zijn ervaringen met het programma. Hij was zeer enthousiast over de kennis die hij had opgedaan en over de fijne contacten met de andere deelnemers in de groep. Aan het einde van de ceremonie werd iedereen uitgenodigd om het succes te vieren met een hapje en een drankje.

Wij feliciteren Renske, Joanne en Stijn van harte met dit geweldige resultaat!